Alla inlägg den 14 juni 2014

Av Roberts - 14 juni 2014 10:33

Goddag!

 

I natt var jag i England på besök (med familjen tror jag men minns bara pappa), vi åkte till en kuststad och på vägen dit var vägen kantat av gamla fartygsvrak som var "utsmyckning" på vägen till staden. Det var slaktade, delvis rostiga gamla lastfartyg i stål och det såg inte roligt ut.

 

Vi såg en fotbollsarena för det lokala laget där också, den var liten men ändå utbyggd nyligen av, just det, gamla delar från fartyg. Läktarna såg allt annat än säkra ut med sina spretiga ståldelar och dörrar/öppningar överallt. Brant var läktaren med.

 

Nåväl vi tog oss till staden, vi gick en sväng på "stranden" som visade sig vara ett försök till konstgjorda korallrev. Dom hade slängt i en massa trä i form av bl.a mänskliga skelett. Mycket märkligt tyckte vi. Jag såg dom också sänka ett replika av ett gammalt träfartyg ute i havet, troligen i samma syfte att skapa konstgjorda koraller.

 

Nåväl, efter en kort promenad på vattnet (vi gick på dom konstgjorda korallreven som knappt täcktes av vatten) så kom vi in i ett hus. Det skulle väl föreställa en "souvenirshop" men dom hade ingenting. Pappa var väldigt upprörd och var väldigt högljudd men på svenska så jag påtalade för honom att dom fattar inte du måste prata engelska, varvid pappa fortsatte på svenska. Kvinnan som ägde stället fattade ingenting. Jag sa själv högt "What a rip off!" och hon blev mest generad och höll med.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards