Alla inlägg den 16 juni 2014

Av Roberts - 16 juni 2014 08:36

Jag glömde berätta att i drömmen hade jag en diskussion också med kvinnan som kunde hänvisa mig till ett ställe där jag kunde bo några dagar. Vi diskuterade att Engelska städer kunde man så lätt se i vanliga fall att dom är engelska: "You can see it on the houses" kommenterade jag och hon höll med. Men här i Cardiff ser det svenskt ut. Och anledningen till detta var tydligen att när hamnen ooch stora delar av staden byggdes så var det SKANSKA som byggde den.


Ha en bra måndag där ute alla!

Av Roberts - 16 juni 2014 08:22

I natt var jag ute och reste igen till England. Rättare bestämt till Cardiff. Som ni alla vet ligger Cardiff vid kusten och den staden är känd för sina svenska och schweiziska inslag. Så mycket faktiskt att staden ser VÄLDIGT svensk ut med svenska trafikskyltar m.m Jag vandrade runt där och trodde inte jag var i England alls faktiskt så jag började prata med en ortsbo som faktiskt var engelska och det var rätt, jag var i Cardiff.  Jag var alldeles till mig och jag sa till henne: I gotta stay for a few days, d you know anywhere i can get a bed and a rooom? Och hon svarade att hon visste ett ställe där jag kunde bo. Hos en Anna Nicklasson kunde jag bo tydligen.

 

Tyvärr vaknade jag strax efter detta, jag blir alltid så besviken när jag drömmer jag är i England och reser och sedan vaknar för att inse att jag inte är där....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards